Time of Darkness

Henning Mankell – Time of Darkness

Toni Usman Productions  want to play Time of Darkness in Urdu in different countries in Europe.

The desperate situation in the Mediterranean has made Time of Darkness even more important than it was at the time Henning Mankell wrote it. We want to get permission perform this play in different countries in Europe, in Urdu, which is a language Toni is familiar with. In this way, we hope to address an audience, which do not so often visit a theater.

We hope to get in contact with companies who have played Time of Darkness.  Some of you may be interested in our project and want to take part.

By Colombine Theater Agency  we  now have permission to play it  in Urdu in the Nordic countries. 
Read more
In Norwegian

Ny samarbeidspartner

I dag innledet Torgunn Produksjoner og Torstein Seim kulturarbeid et samarbeid. I første omgang er det avgrenset til forestillingene TO BE og På besøk.

TO BE er en enkvinnesforestilling som kun har blitt spilt et par ganger. Målet er å ta den ut på veien igjen. Målgruppen er et voksent publikum

På besøk – er en danseteaterforestilling som er spilt over 250 ganger i Den kulturelle skolesekken. Men det er enda et par fylker som ikke fått anledning til å se den.

Jeg gleder meg til dette samarbeidet.

Vårens vakreste eventyr – Sandefjord

Onsdag 8. april starter Markedet for scenekunst i Sandefjord. I tre hele dager skal forestillinger for barn og unge vises. I år er programmet tettere enn noen sinne. Jeg håper det betyr flere gode forestillinger.

Siden dette er 20. gangen jeg er på markedet så kan det være på sin plass å reflektere litt over hva dette pionerprosjektet har blitt. For 18 år siden satt utøvere og oppkjøpere sammen i 5 dager. Det ble da fire kvelder med samtaler. Men det ble også arrangert diskusjonskvelder.  Noen ville ha mer «kvalitet» og andre ville ha mer marked. Det er ikke tid til diskusjonskvelder når vi bare har to overnattinger i Sandefjord.

I starten var dette et virkelig marked. Et sted hvor forestillinger kunne vises fram uten for mange filtere. Nå er det blitt en slags festival, i den liberale tankegangen så er ikke lenger dette et marked. Men det er likevel en viktig møteplass for oss som er interessert i profesjonelt teater for barn og unge.

Så vi får kose oss sammen på denne 20 år gamle hybriden.